အိုင္ဗရီကို႔စ္ ႏိုင္ငံက စားသံုးရန္မသင္႔ ဟုဆိုကာ ဖ်က္ဆီးခဲ႔တဲ႔ ျမန္မာ႔ဆန္ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံဆန္စပါးအသင္းခ်ဳပ္က ဧျပီလ (၂၂)ရက္မွာ ရွင္းလင္းတစ္ခုပြဲျပဳလုပ္ကာ ရွင္းလင္းခဲ႔ပါတယ္။ဒီဆန္ေတြဟာ FOP စနစ္နဲ႔ တင္ပို႔တာျဖစ္လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္က ေရာင္းခ်သူေတြက သေဘၤာေပၚဆန္တင္ျပီးပါက တာဝန္မရွိေတာ႔ေၾကာင္း။ ဒါေပမယ္႔ အခုကိစၥေၾကာင္႔ ျမန္မာ႔ဆန္အေပၚ သက္ေရာက္မႈရွိတာေၾကာင္႔ ႏိုင္ငံတကာဝယ္လက္က္ုလည္း ရွင္းလင္းေပးဖို႔ ေျပာထားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ ဒီဆန္ေတြဟာ ႏိုင္ငံတကာအရည္အေသြးေထာက္ခံခ်က္ေတြနဲ႔အညီ ျဖစ္ျပီး အိုင္ဗရီကုိ႔စ္ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ အရည္အေသြးမျပည့္မီတဲ႔အေၾကာင္းရင္းမရွင္းျပသလို ျမန္မာႏိုင္ငံကိုလည္းမဆက္သြယ္ကာ စားသံုးရန္မသင္႔ဟု ေၾကညာဖ်က္ဆီးလိုက္တဲ့ အေပၚ သံတမန္နည္းအရဆက္ေဆာင္ရြက္မယ္လို႔အခုရွင္းလင္းပြဲကိုျပဳလုပ္သူေတြက ေျပာပါတယ္။

ဝယ္လက္ အိုလမ္ ကုမၸဏီအေနနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကဆန္တန္ခ်ိန္ (၂၂၀၀၀) ကို အာဖရိကႏိုင္ငံ ဂီနီကိုတင္ပို႔ဖို႔ (၂၀၁၈)ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လမွာ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းကေန ဆန္တင္ေဆာင္ခဲ့တာျဖစ္ျပီး ဆန္တင္ခ်ိန္မွာ သေဘၤာရဲ႕အေျခအေနဟာ အိုေဟာင္းေနျပီျဖစ္သလို မိုးမိခဲ႔တာေတြ ရွိခဲ႔တယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။ (၂၀၁၈)ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ (၁၅)ရက္မွာ ရန္ကုန္ကထြက္ခြာသြားျပီး ေနာက္ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာလည္း ဆန္ထပ္တင္ကာ (၂၀၁၈)ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာမွာ ဂီနီကိုေရာက္ရွိခဲ႔တယ္လို႔သိရပါတယ္။ ဂီနီႏိုင္ငံမွာ ဆန္အိတ္တစ္ခိ်ဳ႕ခ်ျပီးေနာက္ အရည္အေသြး မမီတဲ႔ကိစၥေတြေပၚေပါက္လာျပီးေနာက္ ဒီသေဘၤာဟာ အျခားအာဖရိကႏိုင္ငံေတြကို လနဲ႔ခ်ီျပီး လွည့္ေရာင္းေနခဲ႔တာလို႔ ၿမန္မာႏိုင္ငံဆန္စပါး အသင္းခ်ဳပ္ တာဝန္ရွိသူကေျပာပါတယ္။အခုအာဖရိကကိုပို႔တဲ႔ဆန္ဟာ (၂၅)မတ္တန္းနိမ္႔ဆန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဂီနီႏိုင္ငံက မဝယ္ယူတဲ့ကိစၥကို ဇန္နဝါရီလေလာက္က စတင္သိရွိခဲ႔ျပီးေနာက္ ဝယ္လက္ဘက္က ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျပန္သြင္းဖို႔ သြင္းကုန္လိုင္စင္ေလ်ွာက္ထားခဲ႔တာေၾကာင္႔ ေဖေဖာ္ဝါရီလမွာ ခြင့္ျပဳေပးခဲ႔ေပမယ္႔ သေဘၤာဟာ ျပန္မေရာက္လာပဲ အျခားအာဖရိကႏိုင္ငံေတြကို လွည့္လည္ေရာင္းခ်ခဲ႔တာျဖစ္ျပီး ေနာက္ဆံုး အိုင္ဗရီကို႔စ္ႏိုင္ငံကိုေရာက္ရွိခဲ႔တာျဖစ္ပါတယ္။

 

 

Related News