အနာဂတ္ ျမန္မာ႔ခရီးသြားက႑နဲ႔ပတ္သက္ျပီး မီးခိုးမဲ႕စက္ရံုတို႔၏အနာဂတ္ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စကား ၀ိုင္း ေဆြးေႏြးပြဲကို စက္တင္ဘာ(၇)ရက္က ရန္ကုန္ျမိဳ႕ IBC ခန္းမမွာျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ Myanmar Tourism Entrepreneur Club က စီစဥ္တဲ႕ အခုေဆြးေႏြးပြဲမွာေတာ႔ လက္ရွိ ခရီးသြားက႑ အေျခအေန၊ လာမယ့္ ၂၀၃၀အတြက္ အလား အလာ နဲ႔ခရီးသြားက႑ဖြံ႔ ျဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ ၀ိုင္း၀န္းေဆြးေႏြးခဲ့ႀကတာျဖစ္ပါတယ္။ အခုေဆြးေႏြး ပြဲမွာ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအစုိးရအဖြဲ႕ ကရင္တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးေရးရာ၀န္ၾကီး နဲ႔အတူဟိုတယ္လုပ္ငန္း၊ ခရီးသြား၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ၊ဧည့္လမ္းညႊန္လုပ္ငန္း၊ ခရီးသြားနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့က႑ အသီးသီးမွာ လုပ္ကိုင္ေနသူေတြ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါတယ္။

၂၀၃၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ ေျပာင္းလဲလာႏိုင္တဲ့အေျခအေနေတြကိုသံုးသပ္ခဲ့ၾကသလို ျပည္တြင္းဟိုတယ္ ေတြရဲ႕ အေနအထား ၊အနာဂတ္မွာ ခရီးသြားပိုမို၀င္ေရာက္ႏိုင္တဲ့အေျခအေနေတြနဲ႔ ျပင္ဆင္ထားရမယ့္အေျခအေနေတြ၊ ျပည္ပခရီးသြားေတြကို ပိုမိုဆြဲေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ နည္းလမ္းေတြကိုလည္းေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါ တယ္။အခုေဆြးေႏြးပြဲကို ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနက အင္ဂ်င္နီယာမွဴး ဦးတက္တင္ထြဋ္လည္း တက္ေရာက္ခဲ့ျပီး အနာဂတ္(၂၀၃၀)အတြက္ ခရီးသြားက႑နဲ႕အတူေလယာဥ္ကြင္း ေတြရဲ႕အေျခအေန ေတြကိုလည္းရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။

ရန္ကုန္ေလဆိပ္ကို ၂၀၁၇-၂၀၁၈မွာ ခရီးသည္(၅.၈)သန္းေက်ာ္၀င္ေရာက္ ထားျပီး (၅)ႏွစ္အတြင္း ခရီးသည္(၁၀)သန္းအထိ တိုးတက္လာႏို္င္ ေၾကာင္း၊ ၂၀၂၈မွာ ေတာ႔ ရန္ကုန္ မက္ထရိုပိုလီတန္ ဧရိယာကို ခရီးသည္(၁၇)သန္း၀င္ေရာက္မယ္လို႕ ခန္႕မွန္းထားတာေၾကာင္႔ လက္ရွိရန္ကုန္ေလဆိပ္ Opeation Area ရဲ႕ကန္႕သတ္ခ်က္ေတြက တိုးျမွင္႔လာမယ္႔ခရီးသြားေတြကို လံုျခံဳမႈရွိရွိ၀န္ေဆာင္မႈေပးႏိုင္ဖို႕ စိန္ေခၚမႈေတြရွိတယ္လို႕ သိရပါတယ္။ ေလဆိပ္တစ္ခုအတြက္(၅)ႏွစ္ ၀န္းက်င္ အခ်ိန္ယူရျပီး လက္ရွိမွာ ဟံသာ၀တီၤေလဆိပ္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ႏိုင္ဖို႕ေဆြးေႏြးေနေပမယ္႔ တိုးပြားလာမယ္႔ခရီးသည္ အေရအတြက္အရ ရန္ကုန္မက္ထရိုပိုလီတန္ဧရိယာအတြက္ ႏိုင္ငံတ ကာ ေလဆိပ္တစ္ခုမျဖစ္မေန လိုအပ္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္းရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။ဒါ႔အျပင္ အနာဂတ္ခရီးသြားက႑ကိုအေထာက္အကူျပဳႏိုင္ဖို႔ ျပည္တြင္း ေလဆိပ္(၆)ခုေလာက္ကိုလည္း ဦးစားေပးအေနနဲ႔ ႏိုင္ငံတ ကာက ခ်ာတာဖလိုက္ေတြတိုက္ရိုက္ဆင္းသက္လာရင္ (CIQ)၀န္ေဆာင္မႈေတြ ေပးႏိုင္ဖို႔ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈေတြျပဳလုပ္ ဖို႔ရွိတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။

UNESCO ရဲ႕ ပုဂံေဒသ ကမၻာ႕အေမြ အႏွစ္စာရင္း၀င္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္အတြက္ မူၾကမ္းေတြထဲမွာေတာ႔ လက္ရွိ ခရီးသြား ေလးသိန္းေက်ာ္ ၀င္ထြက္သြားလာေနတဲ႔ ပုဂံေညာင္ဦးေလဆိပ္ဟာ ပုဂံေစတီပုထိုးေတြအတြက္ တုန္ခါမႈနဲ႕ ဆူညံမႈရွိ တယ္ဆိုတဲ႔ သံုးသပ္ခ်က္ေတြ ပါ၀င္ေနပါတယ္။ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြထဲက ကေမၻာဒီးယားႏိုင္ငံက Seim Reap Angkor ေလဆိပ္ဟာ ၁၉၉၂ခုႏွစ္က တည္းက World Heritage စာရင္း၀င္အန္ေကာ၀ပ္နဲ႕ နီးကပ္မႈဟာ ပုဂံေညာင္ဦးေလဆိပ ္နဲ႕ပုဂံဘုရားေတြ ထက္ပိုမိုနီးကပ္တာေတြ႕ရျပီး ဒီေလဆိပ္ဟာ Airbus-A321 အထိဆင္းသက္ကာ ခရီးသည္ ၄.၂သန္းအထိ ၀န္ေဆာင္မႈေပးခဲ႕တယ္လို႔ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနက အင္ဂ်င္နီယာမွဴး ဦးတက္တင္ထြဋ္ကေျပာပါတယ္။

ဒီ့အတြက္ ပုဂံေညာင္ဦးေလဆိပ္ကိုလည္း Eco Airpot ေလဆိပ္တစ္ခုအျဖစ္ အနာဂတ္မွာေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ နီပြန္ကိုအိကုမၸဏီနဲ႕ နညး္ပညာ အေထာက္အကူျပဳပစၥည္းေတြသံုးကာ လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ခဲ႕ျပီး အဲဒီစမ္းသပ္ခ်က္အရ ေလယာဥ္ ဆင္းသက္ ခ်ိန္မွာ အနီးဆံုး ကီလိုမီတာ (၂၀၀)အထိ ဆူညံမႈနဲ႕ တုန္ခါမႈက ႏိုင္ငံတကာစံညႊန္း 57db ေအာက္သာရွိျပီး အေနာက္ဖက္မွာရွိတဲ႕ ေစတီပုထိုးေတြကို ထိခိုက္မႈမရွိေစပဲ အနာဂတ္မွာ B737-800 ,A320 ကဲ႕သို႕ ဂ်က္ေလယာဥ္ေတြကို အၾကီးဆံုးအထိကန္႔သတ္ျပီး ဆင္းသက္ႏိုင္ဖို႔နဲ႕ တစ္ႏွစ္ကို ခရီးသြား(၄)သန္း ၀န္ေဆာင္မႈေပးႏိုင္သည္အထိ ေမ်ွာ္မွန္းျပီး ေလ႔လာဆန္းစစ္မႈေတြျပဳလုပ္ခဲ့တယ္လို႔သိရပါတယ္။ ေျမျပင္ေတြ႔ရွိခ်က္ေတြကိုေရွးဟာင္းသုေတသနပုဂံဌာနခြဲကို ေပးပို႔ ထားျပီး ႏွစ္ဆက္ညိႈႏိႈင္းေဆြးေႏြး ေနတယ္လို႔ဦးတက္တင္ထြဋ္က ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။

 

 

 

Related News